تاریخچه هدایای تبلیغاتی|سررسید|ساعت دیواری تبلیغاتی

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

اولین هدیه تبلیغاتی در سال ۱۷۸۹ در ایالت متحده به منظور برگزاری انتخابات ژورنال واشنگتن اهدا شد. که به صورت دکمه های یادبود بودند.در دهه های گذشته بسیاری از شرکت های ایالت متحده آمریکا، کانادا، انگلیس و نیوزیلند کالا های تبلیغاتی خود را از طریق شرکت های توزیع کننده کالای تبلیغاتی تهیه می کنند. به این توزیع کنندگان، توزیع کنندگان محصولات تبلیغاتی و یا مشاوران تبلیغاتی گفته می شود.

 

هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدیه تبلیغاتی به کالایی گفته می شود که برند، لوگو و یا شعار تبلیغاتی کسب و کار شما بر روی آن حک می شود. از هدایای تبلیغاتی برای معرفی یک محصول ، سازمان و یا شرکت استفاده می شود. شایان ذکر است یکی از هدیه های تبلیغاتی که سالیانی است مورد استفاده مدیران موفق قرار میگیرد سررسید ، تقویم تبلیغاتی ، خودکار تبلیغاتی وساعت دیواری تبلیغاتی از محصولاتی هستند که تقاضای بسیار زیادی دارند .

طبق تحقیقات و پژوهش های مستمری که در زمینه هدایای تبلیغاتی انجام شده است؛ شرکت ها و سازمان هایی که برای تبلیغات خود از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند، موفقیت بیشتری در فروش خود داشته و به رشد کسب و کار خود کمک می کنند.

تاثیر هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی بهترین روش ایجاد یک حس خوب در مشتری است. یک هدیه تبلیغاتی خلاقانه و کاربردی می تواند اثر خوبی در جذب مشتری داشته باشد. به طوری که خاطره خوبی از محصول یا خدماتی که ارائه می کنید در ذهن او برجای بماند.

هدایای تبلیغاتی باید بتواند دید مثبتی از برند شما در مشتری ایجاد کند و باعث احساس رضایت و خشنودی او شود. تنها در این صورت است که همه جا از نام و برند شما صحبت می کند.

هدف هدایای تبلیغاتی

از هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی محصولات یا خدمات استفاده می شود. به این ترتیب شرکت یا سازمان نام خود را در میان مشتریان خود (مخاطبین هدف) تبلیغ می کند. تا از این طریق برای مجموعه یا محصول خود برندسازی (Branding) کند.

می دانید که عمر تبلیغات چاپی، مانند تراکت بسیار کوتاه است. مخاطب بعد از مشاهده یک تبلیغ چاپی آن را دور می اندازد. اما شما با اهدای یک ساعت تبلیغاتی یا سررسید تبلیغاتی می توانید مدت ها جلوی چشم مشتریان تان باشید!

هزینه ای که صرف هدایای تبلیغاتی می کنید نسبت به تاثیری که در طولانی مدت بر برند شما دارد قابل مقایسه نیست.

استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت اما پرکاربرد یک سرمایه گذاری مناسب برای کسب و کارها به شمار می رود. شما با این کار حس وفاداری را در مشتری خود ایجاد می کنید.

انتخاب هوشمندانه این است که ما بتوانیم یک هدیه خاص و لاکچری را برای مشتریان خاص در نظر گرفته و هر نوع هدیه را به هر شخص ندهیم. به این نوع انتخاب ، انتخاب هوشمندانه میگویند.

انواع هدایای تبلیغاتی

کسب و کارها از انواع مختلفی مانند اقلام دفتری، خوراکی، تفریحی و … برای معرفی خود استفاده می کنند. اما پرکاربردترین و متداول ترین آنها ساعت تبلیغاتی، تقویم رومیزی و دیواری، خودکار تبلیغاتی، جاکلیدی تبلیغاتی،سررسید تبلیغاتی، نایلون تبلیغاتی، فلش مموری و …. می باشد.

قیمت هدایای تبلیغاتی

قیمت هدایا به نوع و جنس آن ها بستگی دارد. برای مثال اگر بخواهید از ساعت های گران قیمت استفاده کنید هزینه آن خیلی بیشتر از یک خودکار معمولی خواهد شد.

 

ساعت تبلیغاتی :

بیشتر هدایا که در این مراسم استفاده میشود : ساعت رومیزی ، ساعت دیواری و یا خودکار است که بر روی آن ها لوگو و طرح شرکت را چاپ می کنند تا در هنگام استفاده از آنها آن شرکت یا ارگان برای آنها تداعی شود .

در تمام این هدایا بعضی از افراد از  هدایای الکتریکی استفاده میکنن . مواردی مانند پاور بانک ، فلش و یا هدست استفاده می کنند .

هدیه دادن همیشه همراه با مناسبتی خاص است . میتواند در یک عید ، مناسبتی خاص ، سالگرد یک خاطره خوش و یا حتی شما می تواند بدون هیچ مناسبتی و فقط به دلیل نزدیک تر شدن افراد به همدیگر و برقراری حس خوب بین اشخاص هدیه دادن را در نظر بگیرید . چون هیچ شخصی پیدا نمیشود که از هدیه گرفتن خوشحال نشود و حس خوبی نسبت به این موضوع پیدا نکند.

انتخاب ساعت دیواری تبلیغاتی

ساعت دیواری تبلیغاتی گزینه بسیار مناسبی برای تبلیغات می باشد. با توجه به این امر که ساعت دیواری همیشه و در هر حال در معرض دید افراد واقع می شود به همین دلیل برخی از شرکت ها می توانند با تهیه و طراحی ساعت دیواری تبلیغاتی به بهترین شکل ممکن در زمینه تبلیغات شرکت و محصول خود پیشروی کنند.

ساعت  تبلیغاتی دیواری در انواع مدل ها و طرح ها تولید می شود که در اشکال مثلثی شکل و چهار ضلعی و گرد می توان آنها را مشاهده نمود. همچنین ساعت  تبلیغاتی دیواری به صورت تمام شیشه و یا چوبی نیز تولید و عرضه می شود. شرکت ها با در نظر گرفتن این ساعت ها به صورت یک هدیه در مقابل خرید محصولات از شرکت آنها و یا تبلیغ در زمینه های مختلف مانند شبکه های تلویزیونی و غیره به مشتریان خود آن را ارائه می دهند که این امر در مقابل اعطای هدیه ای به افراد زمینه تبلیغاتی نیز به همراه دارد.

 

در دسته بندی قیمت هدیه ها می توان به مواردی مانند جاسوئیچی و یا خودکار که بیشتر در سمینار ها و نمایشگاه ها استفاده میشود که با چاپ لوگو و اسم شرکت بر روی آنها عرضه می شود  بعد از آنها می توان به ساعت های رومیزی و دیواری و سررسید اشاره کرد . و بعد از آن می توان به گرانقیمت ترین هدیه به ست هدیه مدیریتی اشاره کرد، این هدیه یک پک است که دارای موارد متعددی است مانند : خودکار و خودنویس،پاور بانک، سررسید نفیس ویا در مواردی دیگر لوازمی مانند اتو مو ، سشوار ، اتو مسافرتی و مواردی دیگر است.

میناکاری و خاتم کاری :

در مواردی دیگر شما می توانید از هدایی نفیس دیگری استفاده کنید. این موارد تابلو ، گلدان و ظروف خاتم کاری یا مینا کاری است این موارد می تواند از نظر قیمت بالایی که دارند در مواردی خاص استفاده شوند و یا به عنوان یادگاری بسیار نفیس به یکی از عزیزان یا مدیران به عنوان جایزه به نفرات برتر یک مسابقه اهدا شود . هدایای خاتم کاری و مینا کاری یک نکته مثبت دیگر که دارند به دلیل عامه پسند بودن این هدیه می تواند مورد استقبال بیشتر افراد قرار بگیرد و قطعا کسی که این هدیه را دریافت می کند این هدیه را در بهترین موقعیت منزل خود و یا دفترکار خود قرار می دهد تا همیشه در نظر ها قرار بگیرد و دیده شود و شما می تواند با اهدای این نوع هدیه همیشه در خاطر شخصی که به آن هدیه تقدیم شده ماندگار می شوید.

در کنار این لوازم تندیس ها نیز کاربرد دارند شما می توانید با چاپ متن دلخواه خود و نام طرف مقابل نیز یک هدیه ماندگار برای شخص به ارمغان بیاورد و در بهترین قسمت های منزل و محل کار قرار بدهند

خودکار و روان نویس

امروزه با اینکه تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است و بیشتر افراد با تایپ کردن در موبایل و یا لب تاب و کامپیوتر شخصی خود نامه های خود را ارسال میکنند ، ولی باز هم هستند کسانی که متن های خود را در قالب مقاله و یا نامه می نویسند .

پیشنهاد به عنوان بهترین هدیه میتواند به این دسته از افراد خودکار و یا خودنویس نفیس باشد که قطعا مورد پسند همه است و از جمله مواردی است که همیشه شخص آن را با خود به همراه دارد و موارد استفاده از آن زیاد است قطعا هر کسی که با یک خودکار و یا روان نویس نفیس بخواهد متنی را بنویسد و یا برگه ای را امضا کند هدیه شما می تواند حس خوبی را به ان شخص منتقل کند

ست نفیس

همیشه افرادی هستند که به شعر و فال علاقه زیادی دارند و همیشه در منزل و یا محل کار خود کتاب شعر های زیادی دارند و بعضی اوقات که وقت آزاد دارند به سراغ آنها رفته و آنها را مطالعه می کنند و یا در جمع آنها را برای افراد حاضر در جمع می خوانند . بهترین پیشنهاد برای هدیه به این افراد می تواند ست کتاب نفیس باشد. ست نفیس معمولا دارای کتاب های غزلیات حافظ، بوستان و گلستان سعدی ، یک عدد ذره بین، قرآن کریم و در بعضی از ست ها کتاب اشعاری از برخی از شاعران نامی ایران قراردارد. این ست کتاب ها دارای بسته بندی بسیار زیبا و شکیل می باشد که بعضی از این بسته بندی ها جنس بیرونی بسته بندی از چوب و داخل آن از مخمل مرغوب استفاده شده است . و البته خود کتاب از برگه های روغنی و یا برگه های مقاوم و مرغوب استفاده شده است و جنس جلد آن نیز بسیار مقاوم و زیبا است . پس می تواند یک هدیه زیبا برای افراد هنر دوست و اهل شعر باشد

سررسید , سررسید ارزان , سررسید ۹۸

امروزه هدایای تبلیغاتی جزء مهم ترین اصول تبلیغات و برندینگ یک شرکت و یک مجموعه می باشد. سررسید یا سالنامه، جزء هدایای تبلیغاتی پر طرفدار در ایران می باشد. پیک خرید سررسید یا زمان خرید سررسید از آذر ماه تا فروردین ماه سال آینده همان سال می باشد و معمولا اکثر شرکت ها در این بازه زمانی اقدام به خرید سررسید می کنند.

سررسید های تبلیغاتی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

سررسید وزیری

سررسید های وزیری جرو محبوب ترین نوع سررسید در بازار می باشد. این نوع سررسید به دلیل قیمت بسیار مناسب، طراحی زیبا و طول صفحات با ابعاد ۲۴*۱۷ سانتی متر پاسخ گوی نیاز ها و برنامه ریزی های یک شرکت برای یک سال آینده می باشد. هرچند برخی از مجموعه ها و شرکت ها ابعاد کوچک سالنامه را ترجیح میدهد.

 

سررسید رقعی

سررسید های رقعی بسیار خوش دست بوده و ابعاد آن ها مقداری از سررسید وزیری کمتر می باشد. ابعاد حدودی این نوع از سررسید های تبلیغاتی ۲۱*۱۵ سانتی متر می باشد . پس از سررسید های وزیری جزء محبوبترین سررسید های بازار به حساب می آیند.

سررسید اروپایی

طرفدار این نوع از سررسید ها معمولا شرکت های تازه تاسیس و شرکت های دانش بنیان می باشد. زیرا این نوع از سررسید به دلیل طراحی زیبا و ابعاد مناسب و تفاوت رنگ کاغذ آن با دیگر سررسید ها متفاوت می باشد.

ابعاد سررسید های اروپایی ۲۱*۱۰ سانتی متر بوده وخوش دستی یکی از عواملی است که اکثر شرکت ها به آن علاقه مند می شوند.

سررسید پالتویی

 

ابعاد سررسید های پالتویی ۱۰*۱۷ سانتی متر می باشد.

 

سررسید اختصاصی

سررسید های اختصاصی با همه سررسید ها متفاوت است در این نوع از سررسید؛ همه چیز متفاوت است، به عنوان مثال جلد سررسید می تواند لوگوی شرکت یا مجموعه شما باشد و یا در صفحات آن میتوان لوگوی دلخواه و طرح مورد نیاز شمارا چاپ کرد.

 

سررسید ارزان

بودجه اولین موضوعی است که شرکت های تازه کار و کسب و کار های کوچک مد نظرشان است. سررسید های ارزان ابن سینا برای این دسته از شرکت ها طراحی شده است. قطع این دسته از سررسید ها وزیری بوده و جلد سلفونی دارد. سررسید ارزان ابن سینا سال ۹۶-۹۷ با کمترین قیمت در سر تا سر کشور، با قیمت ۳۷۰۰ تومان به فروش رفت.سررسید ارزان به مشتریانی پیشنهاد می شود که قصد ندارند زیاد برای تبلیغات بودجه بگذارند و تبلیغات هدفمند انجام دهند.

انواع سررسید بر حسب صفحات داخلی و نوع چاپ سررسید:

۱- سررسید یک روزه:

در این نوع از سررسید هرصفحه به یک روز اختصاص دارد و برای هرکدام از روزهای سال یک صفحه جداگانه وجود دارد. مزیت بزرگ این نوع سررسید ها تعداد برگه های بیشتر آن است و عیب بزرگ آن قیمت بالاتر نسبت به مدل های دیگر است.

۲۲- سررسید روزشمار :

این مدل تقریبا مشابه همان سررسید یک روزه است تنها با این تفاوت که روزهای پنجشنبه و جمعه در صفحات جداگانه قرار ندارند و هردو روز در یک صفحه قرار گرفته اند. این نوع از سررسید ۹۸ مناسب اکثر مشاغل اداری است زیرا اکثراً در روز جمعه تعطیل می‌باشند و نیازی به یادداشت ‌برداری در روز جمعه ندارند . مزیت این نوع از سررسید قیمت پایین تر آن نسبت به مدل یک روزه می باشد.

 

۳- سررسید دو روزه:

در این نوع از سررسید برای هرکدام از صفحات دو روز اختصاص یافته است که به علت کمتر شدن تعداد صفحات و پایین تر بودن قیمت آن ها، بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال سررسید های ارزان قیمت برای تبلیغات خود هستند.

 

۴- سررسید هفتگی:

در هر دو صفحه این سررسید هفت روز هفته گنجانده‌ شده و برای یادداشت‌ برداری‌های کوتاه مناسب است . این نوع سررسید بیشتر استفاده شخصی دارد.

 

 

سررسید و هدایای تبلیغاتی ابن سینا چه خدماتی ارائه می دهد؟

مجموعه سررسید و هدیای تبلیغاتی ابن سینا تمام خدمات سفارش و چاپ را بر عهده دارد و با دارا بودن چاپ خانه اختصاصی متعهد می شود که در سریع ترین زمان ممکن هدیه تبلیغاتی شما عزیزان را تحویل دهد.

 

آدرس و شماره تماس :

آدرس :

مشهد – سه راه دارایی – نبش امام خمینی ۳۰ مقابل اداره امور مالیات و دارائی – فروشگاه هدایای تبلیغاتی و سررسید ابن سینا

 

شماره تماس :

۰۹۱۵۸۰۰۳۵۴۵ و ۰۵۱۳۸۵۴۱۵۰۰

 

مطالب مرتبط