کلینیک روانشناسی|روانپزشک|مشاوره تلفنی|بوجیکا

لزوم مراجعه به کلینیک روانشناسی

 

در سالهای اخیر مشکلات روانشناختی در جامعه بیشتر شده یا اینکه افراد بیشتر به آن توجه کرده‌ اند. رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب از اساسی‌ترین نیازهای اولیه انسان و از دیرباز جزو مسائل اساسی بشر بوده‌است. همین موضوع باعث شده تا در ادیان و آیین‌های قدیمی بشری، ضمن تشریح علل آرامش  روانی، راهکارهایی برای پاسخ به این نیاز اساسی انسان ارائه شود.

از سوی دیگر، سلامت روانی یکی از نیازهای اجتماعی نیز هست؛ چرا که عملکرد خوب جامعه مستلزم داشتن افرادی است که از نظر سلامت روانی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند. در کشورهای توسعه یافته هر فردی دارای پزشک ، وکیل و روان شناس اختصاصی می باشد. در کشور در حال توسعه ما با توجه به مشکلاتی که در جامعه و بین افراد وجود دارد، نیاز به مراکزی است تا خانواده و روانشناسان را به هم پیوند دهد.

بخشهای مختلف کلینیک روانشناسی بوجیکا

کلینیک روانشناسی بوجیکا از روانشناسان متخصص تشکیل شده که در زمینه های مختلف تبحر دارند که بر اساس نیاز افراد کلینیک های مختلفی شکل گرفته و هر کلینیک به طور خاص به مشاوره افراد می پردازد.

مثلا کودکان در حال تحصیل که مشکلاتی مثل  بیش فعالی یا کم توجهی و اضطراب، اختلال یادگیری مثل ریاضی، دیکته و یا مشکلاتی چون لجبازی، شب ادراری، همچنین افراد بزرگسال مشکلاتی چون اضطراب، افسردگی مشاوره پیش از ازدواج و … دارند به کلینیک های مختلف ارجاع داده میشوند.

 

کلینیک( دپارتمان) تشخیص:

مهمترین دپارتمان هر کلینیک روانشناسی، دپارتمان تشخیص می باشد که با نگاه عمیق به همه بخش های زندگی فرد به ارزیابی نوع اختلال در فرد می پردازد و پس از ابزارها و آزمون های روانشناسی که برای تشخیص کامل تر و دقیق تر به روانشناس کمک می کند،  نیز استفاده میشود و بعد از آن بر اساس تشخیص، مراحل درمان فرد برنامه ریزی میشود. در دپارتمان تشخیص یک روان پزشک، روان شناس و روان سنج پس از شرح حالگیری از مراجع و در صورت نیاز انجام آزمون های روانی، تشخیص لازم را داده و به یکی از کلینیک های تخصصی ارجاع می دهند.

 

کلینیک رفتاری – هیجانی:

این کلینیک مشکلاتی مثل اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، لجبازی و … را در طیف سنی ۰ تا ۱۱ سال مورد ارزیابی و مداخله قرار می دهد.

 

کلینیک اختلالات تحولی:

در این دپارتمان در طیف سنی ۰ تا ۱۸ سال مشکلاتی مثل اختلالات طیف اتیسم، اتیسم همراه با نقص توجه – بیش فعالی مورد ارزیابی و مداخله قرار می گیرد.

 

کلینیک اختلالات اضطرابی:

هدف این دپارتمان درمان اختلالات و مشکلاتی است که مربوط به اضطراب هستند و در صورت نیاز به دارو درمانی و روان درمانی، مداخلات لازم صورت می گیرد.

 

کلینیک اختلالات خلقی:

در این دپارتمان، اختلالاتی که مستقیما با خلق سر و کار دارند، همچنین مشکلات و افسردگی های ناشی از محرک های محیطی ارزیابی و درمان می شوند. در کنار درمان های روانشناختی از درمان دارویی نیز برای درمان استفاده می شود.

کلینیک کودک:

هر فرد نیاز به درمان مناسب خود دارد مثلا مشکلات کودکان که بسیار خاص هستند توسط روانشناس کودک در دپارتمان کودک و توسط درمانگران کودک از طریق بازیهایی که طراحی می کنند به درمان مشکلات و اختلالات کودکان می پردازند.

کلینیک خانواده:

در این کلینیک خدمات متفاوتی نظیر مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات زناشویی، مشکلات پیش آمده پس از خیانت و … توسط درمانگران خانواده ارائه می شود.

کلینیک نوجوان و بلوغ:

این کلینیک اختصاصا برای سن نوجوان، از دوازده سال تا هجده سال است. مشکلاتی مثل بی انگیزگی های تحصیلی، اختلالات مربوط به این سن، گرایش به مواد مخدر، خودکشی و …

 

کلینیک اختلالات جنسی:

در بخش اختلالات جنسی مداخله بر روی مشکلاتی مانند واژینیسموس، زود انزالی، انحرافات جنسی و …  صورت می گیرد.

 

 

کلینیک مشاوره تحصیلی:

در این کلینیک هدف ارتقای عملکرد تحصیلی دانش آموزان و درمان مشکلاتی نظیر بیش فعالی و اختلال یادگیری در دانش آموزان است. از خدمات نوین همچون نوروفیدبک، به منظور ارتقای توجه و تمرکز در این کلینیک استفاده می شود.

کلینیک چاقی و پرخوری:

در این کلینیک تلاش می شود فرآیند های منفی مغزی که باعث افزایش وزن و پرخوری می شوند کنترل و درمان شوند.

مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا برای مشکلات زیر خدمات روانشناختی ارائه می دهد:

  • افسردگی/ آسیب به خود/ افکار مربوط به خودکشی و اقدام به آن
  • انواع اختلالات اضطرابی مانند اختلال اضطراب فراگیر و اضطراب جدایی
  • انواع فوبی ها
  • وسواس
  • اوتیسم
  • بیش فعالی
  • نافرمانی مقابله ای
  • پرخاشگری
  • مشکلات مربوط به خواب و شب ادراری
  • مقاومت نسبت به مدرسه رفتن
  • عملکرد تحصیلی ضعیف
  • مشکل در برقراری ارتباط با والدین
  • سوگ و از دست دادن یکی از اعضای خانواده
  • ضربه روانی شدید مربوط به یک حادثه یا اتفاق
  • روابط اجتماعی ضعیف
  • عزت نفس و اعتماد به نفس پایین
  • مشکلات مربوط به هویت جنسی در نوجوانان
  • طلاق والدین
  • مشکلات تغذیه
  • مشکلات یادگیری

درمان های فردی با بزرگسالان و کودکان

دارو درمانی:

بعضی از اختلالات روانشناختی  بسیار حاد و پیچیده می باشد، در اینگونه مواقع دارو کمک فراوانی به بیمار می کند که در کنار روان درمانی، دارو هم مصرف کنند، بعد از این که مشکل حاد کمی کاهش پیدا کرد، روانپزشک میزان دارو را کاهش می دهد و در کنار آن روان درمانی ادامه پیدا می کند تا بهبودی کامل کسب شود و فرد بتواند به خوبی رفتار خود را کنترل نماید.

کودکی مهمترین دوران در زندگی هر انسانی می باشد، در این دوران است که زیر بنای اصلی شخصیت شکل می گیرد و نقش کلیدی و تعیین کننده ای را در ساختن آینده فرد دارد، نباید از اهمیت این دوران غافل بمانیم، دنیای مدرن و روزمرگی های والدین امروزه تبعات خوبی برای کودکان نداشته است و والدین امروزه نیازمند آموزش های لازم و کافی هستند تا بتوانند کودکی شاد و موفق داشته باشند، زمانی که تصمیم گرفته ایم که این نقش مهم مادر یا پدر بودن را بپذیریم باید به این نقش پر مسئولیت بیشتر از هر نقشی اهمیت بدهیم.

دنیای امروزه ما مسائل و مشکلاتی را دارد که در گذشته هیچگاه مطرح نبوده است و لازمه فائق شدن بر این مشکلات آموزش درست و صحیح می باشد.

جلسات رواندرمانی با روانشناس و روانپزشک:

یکسری از مشکلات و اختلالات روانی هنگامی که بسیار حاد می شوند نیاز است که فرد حتما دارو مصرف کند تا زمانی که تعادل روانی در فردبه وجود آید و برای جلوگیری از برگشت مشکلات قبلی مداخلات رواندرمانی فردی یا گروهی ضروری است چون هر فردی باید یاد بگیرد که با کنترل احساسات خود بسیاری از محرک هایی که با آنها روبرو می شود بتواند کنترل کند و مشکلاتش را با اطرافیانش حل کند.

اما ریشه بعضی از مشکلات و اختلالات ژنتیکی و وراثتی است و فرد نسبت به بقیه افراد بیشتر مستعد ابتلا به آن می باشد با آگاهی از این موضوع دکتر روانشناس کمک می کند تا فرد این موضوع را متوجه شود و برای درمان خود بهتر و موثرتر اقدام نماید،

بازی درمانی:

بازی یکی از بهترین شیوه ها برای شناخت دنیای درونی کودکان است، کودکان افکار و تعارضاتشان را از طریق بازی بیان می کنند به همین دلیل درمانگران از بازی به عنوان یکی شیوه های تاثیر گذار برای آموزش و تغییر در کودکان استفاده می کنند، درمانگر تلاش می کند از راه بازی به دنیای درونی کودک وارد شود و با ترس ها، نگرانی ها و تعارضهایش  روبرو شود، والدین امروزه مشغله های زیادی دارند. این موضوع موجب کم توجهی آنها به فرزندشان شده است، درمانگر ممکن است که یکسری از بازی ها را طراحی کند تا والدین در خانه با کودک خود انجام دهند و مشکلات پیش آمده بین یکدیگر را کاهش دهد.

نوروفیدبک :

مغز ما، همه وجود ماست، تمام آن چه که هستیم و انجام می دهیم توسط مغز ما شکل می گیرد، بسیاری از اختلالات  هیجانی، شناختی و رفتاری بر اساس بر هم خوردن تعادل مغزی صورت می گیرد، نورو فیدبک امواج مغزی که در لحظه توسط مغز ایجاد می شود را ثبت می کند و کاملا دقیق به ما نشان می دهد که در مغز فرد چه اتفاقی رخ می دهد، شما یا کودکتان می توانید با استفاده از دستگاه نوروفیدبک امواج مغزی خود را تنظیم کنید، روانشناس در پروسه درمان کنار شماست و به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی این کار را انجام دهید.

برای مثال شما یا کودکتان یاد می گیرید که چگونه می توانید در زمان اضطراب امواج مغزی خود را به سمت آرامش هدایت کنید، مشکلاتی که برای درمان آنها از نورو فیدبک استفاده می شود شامل: اضطراب، استرس، افسردگی، بیش فعالی – کم توجهی، سردرد (میگرن)، دردهای مزمن، اختلالات خواب، سوء مصرف مواد، وسواس، صرع(تشنج) و بازتوانی سکته مغزی می باشد.

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی به هر نوع خدمات مشاوره ای که بوسیله تلفن انجام می شود اشاره دارد. مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف مشاوره فردی، کودک، زوج و خانواده توسط یک درمانگر روانشناس که در ارزیابی های اولیه و اورژانسی تخصص لازم و کافی دارد صورت می گیرد.

امروزه به خاطر بالا رفتن مشکلات و دغدغه های زندگی در بین اکثر افراد جامعه و بالا رفتن فشارهای روانی، نیاز به ارتباط با یک روانشناس متخصص برای حل مشکلات و گرفتن بهترین تصمیم احساس می شود. گاهی اوقات این مشکلات بسیار سطحی و کوچک است و ممکن است به خاظر بی توجهی افراد به آنها آنقدر شدید شوند که به یک مشکل بزرگ در زندگی شما تبدیل گردد و امنیت زندگی شما را با مشکل مواجه کند.

در این هنگام بهترین کار ممکن این است که با یک نگاه آینده نگر مشکلات خود را با یک مشاور روانشناس با تجربه و متخصص در میان گذاشته و به راحتی و با استفاده از تکنیک های اصولی و روانشناسی اثبات شده که توسط روانشناسان به شما آموزش داده می شود مشکل خود را بررسی و حل نمایید. در واقع می توان گفت به هیچ عنوان نباید تسلیم مشکلات خود شوید و باید چاره کار را درست و منطقی و عاقلانه، با روانشناس خود پیدا کنید.

 

مطالب مرتبط