مرکز مشاوره ازدواج بوجیکا | مشاوره خانواده | زوج درمانی

مرکز مشاوره ازدواج بوجیکا | مشاوره خانواده | زوج درمانی

روانشناسی خانواده

روانشناسی خانواده کیست؟

روانشناسی خانواده  یک تخصص در مشاوره روانشناسی  حرفه ای است که بر احساسات ، افکار و رفتارهای افراد ، زوج ها و خانواده ها در روابط و در محیط وسیع تری که عملکرد آنها متمرکز است ، متمرکز شده است. از مبانی مفهومی گسترده روانشناسی سیستم استفاده می کند و به طور منحصر به فرد در فهم و مداخله در سیستم های ارتباطی سیستمی (زوج ها ، خانواده ها ، گروه ها ، سازمان ها و به طور کلی جامعه) متمرکز است. تمرکز منحصر به فرد روی عناصر رفتاری سیستمیک و رابطه ای منحصر به فرد برای است.

حتما بخوانید: بهترین روانپزشک تهران

دانش تخصصی

رویکردهای سیستم مبنایی را برای شناسایی فرایندهای ارتباطی مشترک که در همه خانواده ها وجود دارد ، صرف نظر از فرهنگ یا ساختار ، فراهم می کند. یک فرآیند و عملکردی (چگونگی عملکرد سیستمها) در مرزهای سیستم متمرکز می شود ، یک مسابقه مؤثرتر و مشتری محور برای درمان از تمرکز سنتی روی ویژگی های گروه فراهم می کند

در ادامه بخوانید: مشاوره ازدواج | مرکز مشاوره ازدواج بوجیکا

مشکلات خطاب شده است

روانشناسی  خانواده به طیف گسترده ای از مشکلات بالینی و همچنین مشکلات مربوط به رابطه از جمله: سوء مصرف الکل و مواد مخدر؛ مشکلات رفتاری و رفتاری مسئله جوانی؛ افسردگی؛ بیش فعالی جوانان؛ درگیری والدین و والدین و فرزند؛ اختلالات رشد؛ جنون جوانی؛ اختلالات طیف دو قطبی. روابط خانوادگی؛ سوء استفاده جنسی ، جسمی یا کلامی. مسائل پزشکی؛ خودکشی کردن؛ روابط خانوادگی؛ نارضایتی از رابطه زوج؛ سلامت روان عمومی؛ خشونت شریک زندگی صمیمی. خیانت؛ و خشونت جوانان و بروز مشکلات.

روانشناسی خانواده یک تخصص در روانشناسی معاصر است. این جنبه های اساسی و کاربردی دارد ، مداخلات درمانی و پیشگیری را تحت پوشش قرار می دهد و در برنامه های آموزش کارشناسی ارشد ، عموماً در روانشناسی بالینی / کودک یا مشاوره آموزش داده می شود. اگرچه سابقه رسمی و طولانی تری نسبت به تخصصهای شناخته شده و تثبیت شده مانند روانشناسی بالینی ، مشاوره یا روانشناسی مدرسه دارد ، اما در بین تخصص های جدید مانند روانشناسی سلامت و پزشکی قانونی قرار دارد. نام آن ممکن است غیر از این باشد ، اما تخصص روانشناسی خانواده قلمرو گسترده ای را در بر می گیرد. پیشرفت های مربوط به مسائل خانوادگی و زناشویی و تحقیقات و مداخلات فرآیندی ، و همچنین ایده های اصلی نظری روانشناسی خانواده (مفهوم گرایی و منظر سیستم ها) در زیر عناوین بسیاری از زمینه های روانشناسی از جمله توسعه ، اجتماعی ، طراحی تحقیق و روش شناسی ، محیطی و جامعه ، جنسیت ، صنعتی / سازمانی ، بهداشت ، پزشکی قانونی و البته بالینی ، مشاوره و روانشناسی مدرسه

روانشناسی خانواده با استفاده از دیدگاه سیستمی ، تأکید سنتی روانشناسی بر فرد را گسترش می دهد. و با اینکه تأکید اصلی بر ازدواج و خانواده را حفظ می کند ، از منظومه سیستمی برای تمرکز بر ماهیت و نقش افراد در ساختارهای روابط اولیه و همچنین بطور گسترده تر ، بوم شناسی اجتماعی خانواده- آن شبکه ها استفاده می کند. که خانواده در تعامل و سکونت است.

مهارت ها و رویه های استفاده شده

روانشناسی زوج و خانواده هم مهارت ها و هم روش های کلی و خاصی دارد. ایده های نظری CFP نیز با پشتیبانی علمی قابل توجهی به برنامه های مداخله روانشناسی و زوج و خانواده مبتنی بر شواهد و مبتنی بر شواهد ترجمه شده است. هر یک از این مدل ها مبتنی بر تفکر سیستمی و مبتنی بر دانش تجربی است که یک ویژگی منحصر به فرد حرفه CFP است. مدل های درمان CFP به طور گسترده در محیط های جامعه مورد استفاده قرار می گیرند و تأثیر مثبت مهمی بر بهزیستی افراد ، زوج ها ، خانواده ها و اجتماعات داشته اند.

مسئولیتهای اولیه یک روانشناس خانواده چیست؟

روانشناسان خانواده مسئولیت طیف گسترده ای از وظایف و نقش ها را بر عهده دارند. برخی از این موارد شامل ارزیابی خانواده ، خانواده و زوج درمانی ، مشاوره با مقامات خارجی ، آموزش و آموزش ، حمایت از سیاست هایی که خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهد و انجام تحقیقات مربوط به زوج ها و خانواده ها است. بسیاری از این متخصصان همچنین مداخلات را با افراد و خانواده ها انجام می دهند ، آزمایش و ارزیابی ، راهنمایی کارگاه ها ، شکل گیری سیاست هایی که بر خانواده ها تأثیر می گذارد ، آموزش ، مشاوره و انجام تحقیقات مربوط به خانواده ها و سایر سیستم های اجتماعی است.

برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه خانواده و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک روانشناسی بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ – ۰۲۱۲۶۷۶۷۹۴۵ – ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

روانشناسان خانواده به طور معمول در کجا کار می کنند؟

روانشناسان خانواده را می توان در بیمارستانها ، کلینیکها ، اقدامات خصوصی ، مدارس ، کالجها و دانشگاهها ، مشاغل ، مراکز تحقیقاتی و دولت و سازمانهای دیگر یافت.

برای تبدیل شدن به یک روانشناس خانواده چه آموزش هایی لازم است؟

برای اینکه به عنوان یک روانشناس خانواده تمرین کنید ، یک حرفه ای باید مدرک دکترا را تکمیل کند و در سطح فوق دکتری نظارت داشته باشد. دانشجویان دارای این مدرکها باید در درک کاملی از تئوری سیستمهای عمومی و همچنین کاربرد این مفاهیم مهم در رفتار و تعامل انسان غوطه ور شوند. این روانشناسان همچنین باید در روانشناسی رشد و نمو ، نظریه شخصیت و روان شناسی رشد ، پویایی گروهی و سازمانی ، روانشناسی زیست محیطی ، نظریه ارتباطات ، مدل های عملکرد خانواده ، روش ها و مدل های زوج و خانواده درمانی ، ارزیابی خانواده ، مسائل حقوقی و اخلاقی خانواده و … آموزش ببینند. روش تحقیق خانواده.

آیا برای روانشناسان خانواده سازمان های حرفه ای وجود دارد؟

هیئت آمریکایی روانشناسی زن و شوهر و خانواده (ABCFP) عضو هیئت مدیره روانشناسی حرفه ای آمریکا (ABPP) است. ABCFP مسئول تولید راهنمایی هایی برای تعریف ، آموزش ، شایستگی ها و امتحان منجر به صدور گواهینامه به عنوان متخصص روانشناسی زوج و خانواده است.

تخصص روانشناسی خانواده یک زیر زمینه مهم روانشناسی حرفه ای است. این پزشکان متخصص ماهر برای زوج ها و خانواده های در آشفتگی بسیار مهم هستند. با همکاری با یک روانشناس خانواده ، زوجین و خانواده ها می توانند راه هایی را برای گرفتن الگوهای رفتاری ناسازگار و تبدیل آنها به موارد مثبت پیدا کنند. کار با این متخصصان می تواند به معنای خانواده در کنار هم ماندن باشد. برای آن دسته از افراد علاقمند به کار با خانواده های نیازمند ، مدرک پیشرفته روانشناسی خانواده گزینه ای عالی است.

آنچه انتظار دارید

خانواده درمانی معمولاً چندین عضو خانواده را برای جلسات درمانی جمع می کند. با این حال ، ممکن است یک عضو خانواده به طور جداگانه یک درمانگر خانواده را ببیند.

جلسات به طور معمول حدود ۵۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. خانواده درمانی اغلب کوتاه مدت است – به طور کلی حدود ۱۲ جلسه. با این وجود ، هر چند وقت یک بار ملاقات و تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی به وضعیت خاص خانواده شما و توصیه درمانی دارد.

در طول خانواده درمانی ، می توانید:

  • توانایی خانواده خود را در حل مشکلات و بیان افکار و احساسات به روشی مولد بررسی کنید
  • نقش های خانوادگی ، قوانین و الگوهای رفتاری را کشف کنید تا موضوعاتی را که منجر به درگیری می شوند – و روش های کار از طریق این موضوعات – شناسایی کنید
  • نقاط قوت خانواده خود ، مانند مراقبت از یکدیگر و نقاط ضعف ، مانند دشواری در زندگی در کنار یکدیگر ، را مشخص کنید

در چنین شرایطی ، خانواده درمانی می تواند به شما کمک کند:

  • چالش های خاص خود و نحوه برخورد خانواده خود با آنها را مشخص کنید
  • روش های جدیدی را برای تعامل و غلبه بر الگوهای ناسالم مربوط به یکدیگر بیاموزید
  • اهداف فردی و خانوادگی را تعیین کرده و در راه های دستیابی به آنها کار کنید

روانشناسی خانواده

نتایج

خانواده درمانی به طور خودکار تعارضات خانوادگی را برطرف نمی کند و باعث می شود یک وضعیت ناخوشایند از بین برود. اما می تواند به شما و اعضای خانواده تان کمک کند که یکدیگر را بهتر درک کنند ، و می تواند مهارت هایی را برای مقابله با شرایط چالش برانگیز به روشی مؤثرتر فراهم کند. این همچنین ممکن است خانواده را در دستیابی به حس مشترک بودن کمک کند.

برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه خانواده و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک روانشناسی بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ – ۰۲۱۲۶۷۶۷۹۴۵ – ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

 

 

 

مطالب مرتبط