آیا روانشناسی رشته خوبی است؟

آیا روانشناسی رشته خوبی است؟

روانشناسی مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان است. روانشناسی از زمان تمدن های باستان مصر و یونان وجود داشته است. روانشناسی در ابتدا به عنوان شاخه ای از فلسفه، اما به عنوان شاخه ای مستقل از مطالعه علمی در دهه ۱۸۷۰ شکل گرفت. اثرات مطالعات روانشناختی بیش از هر دوره گذشته مرتبط و مورد احترام است و کشفیات و کاربردهای جدید روانشناسی همیشه توسط محققان برجسته ارائه شده است.

به عنوان مثال، واکنش اولیه متخصصان روانشناسی و پزشکی از اوایل قرن ۲۰ در برابر مجروحان جنگ جهانی اول را در نظر بگیرید. یک نظریه اولیه که توسط چارلز مایرز در سال ۱۹۱۵ نوشته شد، سربازانی را نشان می داد که به دلیل قرار گرفتن در معرض انفجارهای مکرر دچار شوک و به آسیب مغزی می شدند. هنگامی که این نظریه رد شد، دانش غالب در آن زمان این بود که افراد مبتلا به “شوک” به سادگی ضعیف هستند و با وجود شواهد آن زمان این نظریه رد شد. امروزه یک دکتتر روانشناس خوب در تهران بر این باور است که شوک در واقع همان چیزی بود که امروزه از آن به عنوان اختلال استرس پس از سانحه یاد می کنیم (PTSD).

بهترین دکتر روانشناس تهران و محافظت از افراد در برابر آسیب

اصلی ترین وظیفه بهترین دکتر روانشناس تهران محافظت از افراد در برابر آسیب های عاطفی و جسمی است و برای آنها مهارت های ذهنی لازم را برای مقابله با آسیب های روانی را فراهم می کنند. مشکلاتی مانند روابط ناسازگار، استرس در محل کار و مشکلات مالی همه می توانند تحت تأثیر علائم روانشناختی قرار بگیرند که نیاز به تشخیص و مدیریت دارند. جایی که یک دکتر روانشناس خوب وارد عمل می شود و ناکامی سایر درمان ها را جبران می کند.

همچانکه باورهای رایج درباره روانشناس که توسط رسانه ها رواج یافته است، بهترین روانشناس تهران یا سایر شهرها در واقع به درمان های غیر دارویی باور دارد و رواندرمانی را به نحوی ارائه می دهد که مراجعه توانایی حل مسئله را بیاموزد.

بهترین دکتر روانشناس تهران دکتر رامین علوی نژاد

بهترین دکتر روانشناس تهران دکتر رامین علوی نژاد تا حد زیادی به افراد کمک می کند، زیرا می تواند دلیل رفتارهای افراد در شرایط مختلف را توضیح دهد. با این نوع بینش حرفه ای، یک روانشناس می تواند به افراد کمک کند تا تصمیم گیری، مدیریت استرس و رفتار خود را بر اساس درک رفتار گذشته بهبود بخشند و درنتیجه رفتار آینده را بهتر پیش بینی کنند. همه اینها می تواند به افراد در داشتن شغل موفق تر، روابط بهتر، اعتماد به نفس بیشتر و در کل ارتباط بهتر کمک کند.

بهترین دکتر روانشناس در تهران و درمان وسواس

بهترین دکتر روانشناس تهران و سایر شهرستان ها نیز معتقد است که سیمپتوم ها (نشانه های بیماری) در جنبه های هیجانی، رفتاری، شناختی و فیزیکی افراد تأثیر می گذارند و به احتمال قوی به وسواس منجر می شود. در این حالت فرد نمی تواند کارهای عادی زندگی روزمره خود را به خوبی گذشته انجام دهد (نقص عملکردی). گاهی هم ممکن است وسواس بدون وجود رویداد های منفی روی دهد و مدت زیادی طول بکشد.

افراد مبتلا به  وسواس افکار خود را آزار دهنده می دانند و به شدت در صدد سرکوب آنها برمی آیند. این افراد امکان دارد هرروز چندین ساعت دست هایشان را بشویند یا حتی از مواد شوینده قوی استفاده کنند تا جایی که دست هایشان شروع به خونریزی می کند. آنها درواکنش به افکار وسواسی یک عمل خاص را به کرّات انجام می دهند تا از ناراحتی خود بکاهند. هرچند این تلاش ها همیشه به کاهش ناراحتی و اضطراب آنها منجر نمی شود.

شرکت در جلسات روان درمانی دکتر علوی نژاد میتواند کمک زیادی به بهبود هر چه زودتر وضعیت فرد بکند.

زیر شاخه های روانشناسی

امروزه مطالعه روانشناسی توسط یک دکتر روانشناس خوب بسیار گسترده است، زیرشاخه ها یا شاخه های مختلف روانشناسی به طور گسترده ای شناخته می شوند و به طور مکرر در مجموعه ای از آسیب شناسی ها استفاده می شوند. برخی از زیرشاخه های روانشناسی عبارتند از:

خانواده درمانی

خانواده درمانی، که گاهی اوقات به عنوان مشاوره خانواده نیز شناخته می شود، بر سیستم های بین فردی موجود در خانواده تمرکز دارد.

روانشناسی ورزش

روانشناسی ورزشی بر این موضوع متمرکز است که چگونه عوامل روانشناسی می توانند بر عملکرد یک ورزشکار تأثیر بگذارند.

روانشناسی صنعتی

روانشناسی صنعتی از طریق مطالعه افراد و رفتار کلی آنها در محل کار، بر کارآیی بیشتر محیط کار یا سازمان متمرکز است.

روانشناسی رسانه

روانشناسی رسانه بر رابطه پیچیدگی بین رسانه انسانها و تأثیر آن بر رفتار انسان متمرکز است.

روانشناسی قانونی

روانشناسی پزشکی قانونی مطالعه افرادی است که درگیر سیستم قضایی می شوند، مانند شاهدان جرائم یا افرادی که تحت تحقیقات جنایی قرار می گیرند.

حوزه فعالیت دکتر روانشناس در عصر مدرن

حرفه روانشناسی می تواند مسیرهای مختلفی را طی کند. به عنوان مثال، یک حرفه روانشناسی مدرن می تواند کاملاً مبتنی بر تحقیق و رویکرد مطالعاتی باشد. یا می تواند به عنوان یک مشاور خانواده باشد که هر روز با افراد از هر سنی کار می کند. در اینجا برخی از مشاغل رایج افراد پس از کسب مدرک در روانشناسی مرور می شود.

استادان روانشناسی

شغل استاد روانشناسی به دو دلیل می تواند پاداش آور باشد: اول اینکه، اساتید اغلب با حضور در کنفرانس ها و ادامه تحقیقات جدید، پیشتاز کشف های جدید در این زمینه هستند. دوم، اساتید روانشناسی غالباً لذت شکل دادن به ذهن های جوان و کنجکاو را به عنوان یکی از جنبه های بسیار سودمند کار خود عنوان می کنند.

کار در کلینیک

یک بهترین دکتر روانشناس تهران که دارای مجوز کلینیک است می تواند با استفاده از دانش خود به افرادی که نوعی آسیب روانی را تجربه می کنند کمک کند. رواندرمانی توسط دکتر روانشناس می تواند در کلینیک کودکان، کلینیک روانشناسی بزرگسال یا مراکز بهداشت روان باشد.

سازمان های دولتی

انواع ادارات دولتی روانشناس استخدام می کنند. برخی از مشاغل برتر روانشناسی دولتی شامل مشاوران اصلاحی، روانشناسان نظامی، نمایندگان جنایی و مشاوران مداخله در بحران هستند.

کار در مدارس

روانشناسان معمولاً در مدارس نیز کار می کنند، جایی که می توان از تخصص آنها برای کمک به دانش آموزان دارای هر نوع مشکلات عاطفی، رفتاری یا یادگیری استفاده کرد. روانشناسی در مدارس می تواند در مدارس ابتدایی، متوسطه یا حتی در دانشگاه ها باشد.

روانشناسی صنعتی

مشاغل بزرگ به طور مكرر با روانشناسان مشورت می كنند تا مواردی مانند رفتار و عادتهای مشتری خود را بهتر بفهمند. از سمت دیگر، مشاغل بزرگ ممکن است با استفاده از روانشناسی سازمانی صنعتی، بهره وری را از طریق بهبود سازمان و ساختار محل کار و همچنین اصلاح مراحل آموزش و غربالگری کارکنان، افزایش دهند.

آیا شما به حرفه روانشناسی علاقه مند هستید؟

در این صورت، درخواست برنامه لیسانس علوم روانشناسی در دانشگاه محل زندگی خود را در نظر بگیرید. در دانشگاه و با استفاده از برنامه آموزشی روانشناسی به دانشجویان این امکان داده می شود تا رشته های مختلف و زیرمجموعه ها را برای اطمینان از استخدام یا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا، انتخاب کنند. سفر خود را برای ایجاد تغییر در زندگی آغاز کنید! شما می توانید به عنوان بهترین دکتر روانشناس تهران به مردم خدمت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت drraminalavi.com مراجعه فرمائید.

 

 

مطالب مرتبط